EN
Česta pitanja

Česta pitanja

S ciljem realizacije statusa kupca HEP Elektre, potrebno je popuniti Zahtjev za sklapanje ugovora o opskrbi električnom energijom za krajnjeg kupca, koji se nalazi ovdje.  Popunjen i potpisan Zahtjev potrebno je dostaviti posredstvom web obrasca, putem pošte na adresu pripadajuće Službe ili u centrima za kupce HEP Elektre.

Hvala Vam što ste odabrali HEP Elektru kao Vašeg opskrbljivača električnom energijom.

Kupac HEP Elektre je svaka fizička i pravna osoba koja s HEP Elektrom ima ugovorni odnos, odnosno nositelj je mjernog mjesta.
Prava kupca, u smislu mijenjanja matičnih podataka, promjene adrese slanja računa, traženje preslike računa i slično, može realizirati isključivo kupac HEP Elektre.
Korisnik nekretnine može biti platitelj računa (u dogovoru s kupcem), a ne mora nužno biti kupac HEP Elektre. Pravo svakog kupca je, ukoliko to želi, napraviti promjenu kupca na korisnika nekretnine. HEP Elektra ne smije davati informacije o kupcu trećim licima bez punomoći potpisane od strane kupca.
Kupac HEP Elektre identificira se temeljem podataka o kupcu koji su istaknuti na svakom računu za električnu energiju u lijevom gornjem kutu pod Podaci o kupcu.

Ugovorni račun: jedinstvena evidencijska šifra svakog kupca.
Poslovni partner: također predstavlja jedinstvenu evidencijsku šifru svakog kupca, ali s određenim razlikama. Jedan kupac može imati više nekretnina, odnosno više obračunskih mjernih mjesta koje se vode na zasebnom ugovornom računu, ali je to i dalje jedan kupac – poslovni partner. Šifra poslovnog partnera može sadržavati jedan i više ugovornih računa. 
Kupac: predstavlja naziv kupca ili ime i prezime kupca.
Ulica i kbr: označava ulicu i kućni broj poslovnog partnera. Napominjemo kako kupac koji posjeduje više nekretnina/obračunskih mjernih mjesta, može imati samo jednu adresu poslovnog partnera, a za svaki ugovorni račun zasebnu adresu slanja računa.
OIB: Osobni identifikacijski broj predstavlja temelj ugovornog odnosa između kupca i HEP Elektre. Na razini Republike Hrvatske postoje brojne osobe s istim imenom i prezimenom te je OIB jedini nesporni identifikacijski podatak.
Broj obračunskog mjernog mjesta: jedinstveni identifikacijski broj svakog obračunskog mjernog mjesta koji se sastoji od 10 znamenki i nalazi se na poleđini računa za električnu energiju.

Prikaz identifikacijskih podataka na računu:





 
Broj obračunskog mjernog mjesta (OMM) jedinstveni je identifikacijski broj svakog obračunskog mjernog mjesta koji se sastoji od 10 znamenki i nalazi se na poleđini računa za električnu energiju.
Obrazloženje pojedinih stavki računa kupaca s mjesečnim obračunskim razdobljem možete pronaći ovdje.
Obrazloženje pojedinih stavki računa kupaca s polugodišnjim obračunskim razdobljem možete pronaći ovdje.
HEP Elektra redovno izdaje račune svim svojim kupcima. Međutim, u slučaju u kojem kupac nije zaprimio očekivani račun HEP Elektre, obveza kupca je, temeljem Pravilnika o općim uvjetima za korištenje mreže i opskrbu električnom energijom, o tome obavijestiti svog opskrbljivača koji će izdati presliku računa bez naknade.
U slučaju ne zaprimanja računa, o navedenom je potrebno obavijestiti HEP Elektru putem web obrasca ili putem pozivnog centra 0800 300 303 te zatražiti presliku računa i provjeriti adresu slanja računa te po potrebi zatražiti korekciju iste.
Sve informacije vezane za ugovorni račun (pregled računa i uplata, pregled uplatnica za odabrani račun te uvid u saldo) u bilo kojem trenutku dostupne su putem aplikacije Moj račun.

 
HEP Elektra je kupcima kategorije kućanstvo omogućila uslugu dostave računa elektroničkom poštom (e-mailom). Usluga je razvijena s ciljem podizanja kvalitete usluga, ubrzanja procesa dostave računa te očuvanja prirodnih resursa. Aktivacijom ove usluge kupac više neće zaprimati račune u papirnatom obliku. Navedena usluga je besplatna i jednostavno se aktivira.

Usluga se može jednostavno aktivirati na poveznici https://racun2mail.hep.hr/elektra/ ili posredstvom aplikacije Moj račun, a upute za realizaciji su u nastavku.
 

1.  Realizacija usluge posredstvom poveznice https://racun2mail.hep.hr/elektra

Za realizaciju usluge na poveznici https://racun2mail.hep.hr/elektra/ potrebno je upisati:

  • broj ugovornog računa (podatak raspoloživ na svakom računu HEP Elektre u lijevom gornjem kutu i numerički je podatak koji počinje brojem 2),
  • broj obračunskog mjernog mjesta (podatak raspoloživ na svakom računu HEP Elektre na poleđini računa) te
  • označiti „Pročitao/la sam i razumio/la sam Politiku privatnosti (Politika_privatnosti_HEP_Elektre.pdf)“. Nakon upisa ispravne kombinacije broja ugovornog računa i broja obračunskog mjernog mjesta potrebno je kliknuti na polje „Potvrdi“ (slika 1).
Slika 1.

Adresu elektroničke pošte (e-mail) na koju će stizati računi potrebno je upisati u za to predviđeno polje te je potrebno kliknuti na ikonu „Provjeri mail adresu“. Ispravnost upisane e-mail adrese provjerava se dostavom PIN-a na upisanu e-mail adresu. Dostavljeni PIN potrebno je upisati u za to  predviđeno polje na novom skočnom prozoru (svaki klik na navedeno polje rezultira novom e-mail porukom koja sadrži PIN te je u navedenom slučaju potrebno upisati zadnje zaprimljeni PIN).
Nakon unosa PIN-a, odnosno provjere ispravnosti upisane mail adrese, omogućeno je aktiviranje dostave računa isključivo putem e-maila označavanjem polja „pristajem“ (slika 2).

Slika 2.

Klikom na navedeno polje daje se suglasnost za prihvat računa isključivo elektroničkim putem (e-mailom). Usluga se može opozvati micanjem kvačice iz polja „pristajem“ čime se računi ponovno upućuju putem pošte.
 

2. Realizacija posredstvom aplikacije Moj račun

Zaprimanje računa isključivo putem elektroničke pošte posredstvom aplikacije Moj račun svaki kupac HEP Elektre može jednostavno aktivirati jednim klikom. Odnosno nakon prijave u aplikaciju Moj račun na alatnoj traci potrebno je odabrati polje Korisnik te razgranati podatke ispod naziva Lista kupaca (slika 1.)  i označiti polje „Želim primati račun na mail“ (slika 2.).

Slika 1.


Slika 2.

Odabirom usluge kupac daje suglasnost za prihvat računa isključivo elektroničkim putem. Adresa elektroničke pošte koju kupac koristi kao prijavu na aplikaciju Moj račun biti će adresa na koju će kupac zaprimati račune za utrošenu električnu energiju. Usluga se može opozvati čime se računi ponovno upućuju putem pošte.
Odabirom zaprimanja računa za utrošenu električnu energiju isključivo elektroničkim putem doprinosite zaštiti prirode.
Web aplikacija „Moj račun“ namijenjena je kupcima kategorije kućanstvo. Aplikaciji se može pristupiti putem linka https://mojracun.hep.hr/elektra/index.html#!/
Za prijavu na navedenu aplikaciju, potrebni su sljedeći podaci:
  • adresa elektroničke pošte (e-mail adresa koja će se koristiti kao korisničko ime),
  • ime i prezime,
  • šifra ugovornog računa (podatak raspoloživ na svakom računu HEP Elektre u lijevom gornjem kutu),
  • broj obračunskog mjernog mjesta (podatak raspoloživ na svakom računu HEP Elektre na poleđini računa).
Podaci i funkcionalnosti dostupne posredstvom aplikacije:
  • aktiviranje usluge zaprimanja računa za električnu energiju isključivo elektroničkim putem,
  • pregled i unos očitanja te pregled potrošnje u proteklim razdobljima,
  • pregled računa i uplata,
  • pregled uplatnice za odabrani račun,
  • informacije o očekivanom datumu idućeg redovnog očitanja brojila,
  • korištenje kalkulatora potrošnje,
  • izrada informativnog obračuna.
S ciljem zaštite osobnih podataka i veće komunikacijske sigurnosti te što bržeg rješavanja upita za elektroničku komunikaciju na raspolaganju je web obrazac. Obrazac za postojeće kupce odabiru svi kupci koji s HEP Elektrom imaju realiziran ugovorni odnos. Obrazac za nove kupce odabiru svi oni koji žele postati kupac HEP Elektre. Obrazac za bivše kupce koriste svi koji su nekada bili kupac HEP Elektre. Rado ćemo vam pomoći savjetom i pružiti tražene informacije, s ciljem što bržeg rješavanja problema.
Pri popunjavanju samog obrasca, potrebno je pripaziti na sljedeće:
  • Kod unosa upita putem web obrasca podaci šifra ugovornog računa te šifra obračunskog mjernog mjesta moraju biti ispravno uneseni, odnosno, ukoliko se unese, pogrešna šifra ili znak viška (nula, slovo, razmak i slično) nije moguće poslati upit putem web obrasca.
  • Šifra ugovornog računa nalazi se na svakom računu HEP Elektre u lijevom gornjem kutu i numerički je podatak koji počinje brojem 2.
Prikaz identifikacijskog podataka na računu:
 
  • Šifra obračunskog mjernog mjesta nalazi se na poleđini svakog računa HEP Elektre.
Prikaz identifikacijskog podataka na računu:


Potrebno je pripaziti kod odabira kategorije na koju se upit odnosi, posebice ukoliko je riječ o kategoriji isključenje/uključenje/opomene, kako bismo po samom upitu lakše razaznali temu upita. 
 
 
 
Radno vrijeme pozivnog centra je od 7:30 do 15:00 sati. Postoje određeni vremenski periodi u kojima je potrebno duže čekanje na javljanje operatera. U slučaju dužeg čekanja na javljanje operatera za kontakt s HEP Elektrom na raspolaganju je web obrazac.
Sve informacije o trenutnom saldu, pregledu računa i uplata, kalkulatoru potrošnje, informativnom obračunu te dostavi računa putem e-maila dostupne su posredstvom aplikacije Moj račun.
Svaki kupac HEP Elektre ima pravo na podnošenje pisanog prigovora u poslovnim prostorijama HEP Elektre (centri za kupce), putem pošte i elektroničke pošte (web obrazac). Kontakt podaci HEP Elektre dostupni su ovdje.

Prilikom podnošenja prigovora isti mora sadržavati:
  • sve podatke potrebne za identifikaciju krajnjeg kupca,
  • obrazloženje razloga za prigovor,
  • po potrebi dokumentaciju i druge dokaze na kojim se temelji prigovor.
 
Ukoliko kupac nije zadovoljan dobivenim očitovanjem ili smatra kako je na bilo koji način zakinut, pravo kupca je obratiti se Povjerenstvu za reklamacije potrošača. Povjerenstva za reklamacije potrošača sastavljena su od predstavnika lokalnih udruga za zaštitu potrošača te predstavnika HEP Elektre. Povjerenstva djeluju u Službama za javnu opskrbu, a kupac im se može obratiti pisanim putem i to osobno u poslovnim prostorijama HEP Elektre (centri za kupce), putem pošte i elektroničke pošte (web obrazac) s naznakom: „Za Povjerenstvo za reklamacije potrošača“.
Račune za potrošenu električnu energiju kupac može podmiriti različitim sredstvima plaćanja.

Plaćanje računa i mjesečnih novčanih obveza (akontacija), za kupce kategorije kućanstvo, moguće je:
  • putem trajnog naloga ugovorenog u kartičnoj tvrtki PBZ Card d.o.o.,
  • putem SEPA izravnog terećenja ugovorenog u poslovnicama FINA-e ili putem FINA on-line servisa za predaju dokumentacije dostupnog na adresi https://ospd.fina.hr/ te u centrima za kupce u okviru sjedišta službi za javnu opskrbu HEP Elektre,
  • putem Internet bankarstva (potreban je poziv na broj te broj računa za uplatu električne energije – podaci se nalaze na uplatnicama/računu),
  • na blagajnama FINA-e (bez naknade),
  • na blagajnama Hrvatske pošte (bez naknade).
Sve informacije vezane za ugovorni račun (pregled računa i uplata, pregled uplatnica za odabrani račun te uvid u saldo) moguće je u bilo kojem trenutku provjeriti putem aplikacije Moj račun, putem pozivnog centra 0800 300 303 bez potrebe za čekanje na javljanje operatera ili se obratiti putem web obrasca.
Opskrbljivač će kupcu koji nije platio u roku dospijeća novčanu obvezu ili račun izdati opomenu u pisanom obliku. Ukoliko kupac ni nakon opomene nije podmirio opskrbljivaču svoje ukupne dospjele novčane obveze opskrbljivač može pokrenuti mjere prisilne naplate u vidu slanja zahtjeva za privremenom obustavom isporuke električne energije ili pokretanja ovršnog postupka.

Naime, sukladno zakonskom okviru, zahtjeve za obustavom isporuke električne energije HEP Elektra dostavlja operatoru distribucijskog sustava. Nakon zaprimanja zahtjeva za obustavom isporuke električne energije, operator distribucijskog sustava šalje kupcima Obavijest o privremenoj obustavi isporuke električne energije na zahtjev opskrbljivača. Tek potom operator distribucijskog sustava pristupa izvršenju obustave isporuke električne energije. Odmah po evidentiranju uplate, HEP Elektra upućuje zahtjev operatoru distribucijskog sustava za odustajanjem od obustave i/ili zahtjev za ponovnom uspostavom isporuke električne energije.

Napominjemo, kako izvršenje uplate po opomeni u periodu nakon isteka roka dospijeća po opomeni ne garantira kupcu da do obustave isporuke električne energije neće doći jer je provedba obustave isporuke električne energije moguće već pokrenuta od strane operatora distribucijskog sustava.

Trošak privremene obustave isporuke električne energije i trošak ponovne uspostave isporuke električne energije na zahtjev opskrbljivača, u slučaju nepravodobnog otkazivanja zahtjeva za privremenu obustavu isporuke električne energije, snosi opskrbljivač.

Dakle, riječ je o trošku koji stvara kupac, a operator distribucijskog sustava ga naplaćuje od opskrbljivača. Naime, svaki opskrbljivač (unutar ili izvan HEP grupe), na temelju cjenika nestandardnih usluga operatora distribucijskog sustava, snosi navedene troškove u koje spada i trošak nepravodobnog otkazivanja zahtjeva za privremenom obustavom isporuke električne energije. HEP Elektra, na temelju Uvjeta opskrbljivača za opskrbu električnom energijom, obračunava kupcima troškove privremene obustave isporuke električne energije i troškove ponovne uspostave isporuke električne energije kao i troškove otkazivanja zahtjeva za privremenom obustavom isporuke električne energije, sukladno Cjeniku koji je dostupan ovdje.
Ukoliko je na računu iskazan iznos preplate, znači da je kupac tijekom obračunskog razdoblja putem akontacijskih rata (mjesečnih novčanih obveza) zaduživan za više utrošene električne energije nego što je stvarno potrošeno. U tom slučaju, akontacijske rate u idućem obračunskom razdoblju bit će umanjene za preplaćeni iznos ili kupac može zatražiti povrat preplaćenog iznosa.

Povrat preplaćenog iznosa kupac može ostvariti uvažavajući sljedeće:
  • Povrat preplate može se ostvariti isplatom na tekući račun kupca ili putem Hrvatske pošte (poštanskom uputnicom).
  • Tražitelj isplate može biti samo kupac ili njegov opunomoćenik, uz uvjet da je punomoć ovjerena kod javnog bilježnika. Za realizaciju povrata preplaćenog iznosa potrebno je popuniti Obrazac dostupan ovdje.
Kupac kategorije kućanstvo, s polugodišnjim obračunskim razdobljem, ima mogućnost na realizaciju prava  na samoočitanje. Za realizaciju prava potrebno je dostaviti popunjeni pripadajući obrazac koji je dostupan ovdje putem web obrasca. Navedeno za kupca ne podrazumijeva financijski trošak. Po realizaciji prava kupac prelazi u sustav mjesečnog obračuna.

Koja su prava i obveze kupaca koji žele plaćati mjesečnu potrošnju temeljem samoočitanja?

HEP-Operator distribucijskog sustava d.o.o. (HEP ODS) dužan je kupcu kategorije kućanstvo omogućiti samostalno očitavanje stanja brojila.

Podatke o stanju brojila kupac je dužan dostaviti svaki mjesec. Kupac stanje brojila može, bez naknade, dostaviti putem:
  • web aplikacije operatora distribucijskog sustava Moja mreža,
  • telefonskog govornog automata  HEP ODS-a - 0800 0555,
  • besplatnog kontakt telefona pripadajućeg distribucijskog područja,
  • osobnim dolaskom u najbližu poslovnicu HEP ODS-a.

U mjesecu u kojem kupac ne dostavi podatke o stanju brojila na način i u rokovima prema odobrenju iz  zahtjeva za samoočitanje, obračun se temelji na potrošnji električne energije koju procjenjuje HEP ODS.

Kupcu koji u tri uzastopna mjeseca ne dostavi podatke o stanju brojila, HEP ODS može, nakon prethodne pisane obavijesti, ukinuti pravo na samoočitanje stanja brojila do isteka sljedećeg polugodišnjeg obračunskog razdoblja kupca.

Kupac gubi pravo na samoočitanje stanja brojila u sljedeće tri kalendarske godine ako se polugodišnja potrošnja električne energije određena prema očitanjima HEP ODS-a razlikuje za više od 30% od zbroja šest uzastopnih mjesečnih potrošnji izračunatih na temelju podataka o stanju brojila dostavljenih od strane kupca.

Kranji kupac koji je izgubio pravo na samoočitanje stanja brojila, novi zahtjev može podnijeti nakon isteka razdoblja za koje je izgubio pravo samoočitanja stanja brojila.
Stanje brojila potrebno je dostaviti:
  • Ukoliko to zatraži HEP-Operator distribucijskog sustava d.o.o. (HEP ODS).
  • Kada se potrošnja kupca značajnije promijenila (primjerice, uključenje ili isključenje nekog od većih trošila u kućanstvu, električni bojler zamijenjen plinskim i sl.).
  • Ako brojilo zbog nedostupnosti nije očitano pri redovnom očitanju.
  • Ako je kupac realizirao pravo na samoočitanje, temeljem kojeg je obveza kupca mjesečno dostavljati očitanje brojila.
Ukoliko unutar obračunskog razdoblja kupac želi dostaviti očitanje brojila električne energije to može učiniti putem:
  • web aplikacije Moja mreža,
  • besplatnog telefonskog automata HEP ODS-a - 0800 0555,
  • besplatnog kontakt telefona pripadajućeg distribucijskog područja,
  • osobnim dolaskom u najbližu poslovnicu HEP ODS-a.
Za dostavu očitanja putem besplatnog telefonskog automata HEP ODS-a - 0800 0555, potreban je broj obračunskog mjernog mjesta - broj OMM-a sastoji se od 10 znamenki i nalazi se na poleđini računa za električnu energiju.
.
Ukoliko kupac sam očitava brojilo i uplaćuje sukladno tome, sustav i dalje tereti kupca za mjesečne novčane obveze (akontacije) koje su dostavljene kupcu, što znači ukoliko kupac uplaćuje manje iznose od zaduženih, stvara se dug prema kojem HEP Elektra ima pravo djelovati u smislu slanja opomene i zahtjeva za obustavom isporuke električne energije.

Ukoliko kupac želi plaćati po potrošnji, to može učiniti na način da dostavi popunjeni i potpisani obrazac operatora distribucijskog sustava koji je dostupan ovdje. Sukladno izdanom Odobrenju za samoočitanje, kupac je dužan operatoru distribucijskog sustava dostaviti očitanje brojila, temeljem kojeg se izdaje račun te šalje na adresu kupca.

Ukoliko kupac ne želi iskoristiti pravo na samoočitanje, a smatra kako iznosi mjesečnih novčanih obveza ne odgovaraju stvarnoj potrošnji, može dostaviti trenutno stanje brojila i zatražiti prilagodbu iznosa mjesečnih novčanih obveza stvarnoj potrošnji ili dostaviti predviđene količine mjesečne potrošnje.

Sukladno traženju kupca HEP Elektra će zahtjev proslijediti nadležnom operatoru distribucijskog sustava na daljnje postupanje.
 
U slučaju promjene vlasništva nad građevinom potrebno je izvršiti promjenu kupca (prijepis potrošnje) uz dostavu popunjenih i potpisanih obrazaca dostupnih ovdje.
Svi kupci iz kategorije kućanstvo imaju pravo na opskrbu električnom energijom u sustavu javne usluge, pri čemu im je opskrbljivač HEP ELEKTRA d.o.o., ali isto tako imaju pravo odabrati nekog od opskrbljivača na tržištu električne energije. Na tržištu električne energije u Republici Hrvatskoj ima više opskrbljivača.
 
Za prelazak  drugom opskrbljivaču, potrebno je sklopiti novi ugovor o opskrbi električnom energijom s odabranim opskrbljivačem. Postupak promjene opskrbljivača provodi odabrani opskrbljivač koji podatke o obračunskim mjernim mjestima kupca, u propisanom obliku i na propisani način, dostavlja HEP - Operatoru distribucijskog sustava d.o.o. na obradu. Kupac komunicira s odabranim opskrbljivačem. Nakon sklapanja ugovora o opskrbi električnom energijom s odabranim opskrbljivačem daljnji postupak provodi novi opskrbljivač. Postupak promjene opskrbljivača provodi se bez naknade.

Ugovor o opskrbi s novim opskrbljivačem primjenjuje se s prvim danom u mjesecu, sukladno Pravilima o promjeni opskrbljivača električnom energijom.
Svaki kupac ima pravo, u bilo kojem trenutku, promijeniti opskrbljivača na tržištu električne energije. Postupak promjene opskrbljivača provodi se bez naknade. Naravno, potrebno je obratiti pozornost na to kakav ugovorni odnos kupac ima s trenutnim opskrbljivačem, kako raskid ne bi podrazumijevao dodatne troškove – izlazne naknade.
Kupac može zatražiti promjenu tarifnog modela podnošenjem zahtjeva posredstvom odabranog opskrbljivača. Troškovi promjene tarifnog modela definirani su cjenikom nestandardnih usluga HEP-Operatora distribucijskog sustava d.o.o.
Odabirom odgovarajućeg tarifnog modela kupac može utjecati na visinu troškova za utrošenu električnu energiju. Tarifni model ovisan je o tehničkim uvjetima određenog mjernog mjesta.
Poticanje proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora energije i visokoučinkovite kogeneracije (OIEiK) jedan je od strateških ciljeva energetske politike EU koji je definiran Direktivom o promicanju uporabe električne energije iz obnovljivih izvora. Direktivom se od zemalja članica traži uspostava sustava poticanja proizvodnje električne energije iz OIEiK. Svaka država članica EU postavlja svoj nacionalni cilj za proizvodnju električne energije iz OIEiK, a Hrvatska je, kao zemlja kandidat, to učinila sredinom 2007. godine, donošenjem Uredbe o minimalnom udjelu električne energije proizvedene iz obnovljivih izvora energije i kogeneracije čija se proizvodnje potiče. Naknada kojom se potiče proizvodnja energije iz obnovljivih izvora energije i visokoučinkovite kogeneracije naplaćuje se od svih kupaca električne energije u Republici Hrvatskoj od 2007. godine.
 
Aktualni iznos nakade za obnovljive izvore energije i visokoučinkovitu kogeneraciju određen je Odlukom Vlade RH o naknadi za obnovljive izvore energije i visokoučinkovitu kogeneraciju (NN 31/2023NN 24/2024). Prema toj Odluci, svi krajnji kupci plaćaju naknadu za obnovljive izvore energije i visokoučinkovitu kogeneraciju u iznosu od 0,013239 EUR/kWh + PDV. 

Iznos naknade vidljiv je na računima za električnu energiju, odnosno periodičnim obračunima (kod kupaca s polugodišnjim obračunskim razdobljem), koje kupcima dostavlja njihov opskrbljivač.
Kupci kategorije kućanstvo s polugodišnjim obračunskim razdobljem zaprimaju pet mjesečnih novčanih obveza (akontacija). Dospijeće akontacija je 5-og u mjesecu za prethodni mjesec. Inicijalno se svi kupci svrstavaju u takozvani „Opći model“. Navedeni model podrazumijeva različit iznos akontacija po mjesecima.  Iznosi akontacija su različiti po mjesecima unutar polugodišnjeg obračunskog razdoblja, ali je njihov ukupan zbroj temeljen na potrošnji adekvatnog prethodnog razdoblja.

Svaki kupac može zatražiti promjenu modela razdjele potrošnje i/ili iznosa mjesečnih novčanih obveza (akontacija) kod svog opskrbljivača uz dostavu Zahtjeva.

Zahtjev za promjenu iznosa mjesečne novčane obveze (akontacije)

Svaki kupac ima pravo zatražiti korekciju iznosa zaprimljenih mjesečnih novčanih obveza (akontacija). Važno je napomenuti kako će zahtjev biti u primjeni od prvog u narednom mjesecu ili prvog u mjesecu nakon toga (ovisno o datumu unosa i obrade zahtjeva te zaprimanja odobrenja zahtjeva od strane operatora distribucijskog sustava). U slučaju prihvaćenog zahtjeva, kupac će i dalje ostati u istom modelu razdjele predviđene potrošnje, odnosno ukoliko je kupac s najčešćim, takozvanim  „Općim modelom“, nakon korekcija akontacija, iste će biti i dalje svaki mjesec s različitim iskazanim iznosom.

Zahtjev za promjenu modela razdjele potrošnje

Postoje tri modela predviđene potrošnje i to Opći model, Sezonski model i Linearni model, a sukladno Pravilima primjene nadomjesnih krivulja opterećenja operatora distribucijskog sustava. Za sve kupce, bez obzira na odabranog opskrbljivača, model potrošnje određuje operator distribucijskog sustava.

Razvrstavanje u model Linearni ili Sezonski moguće je na zahtjev kupca, ukoliko je ispunjeno sljedeće:
  • Kupac s polugodišnjim obračunskim razdobljem može u tekućem polugodišnjem obračunskom razdoblju putem svog opskrbljivača zatražiti razvrstavanje u model Linearni, ukoliko je njegova potrošnja koja se odnosi na prethodno polugodišnje obračunsko razdoblje, bila manja ili jednaka 600 kWh.
  • Kupac s polugodišnjim obračunskim razdobljem može u tekućem polugodišnjem obračunskom razdoblju putem svog opskrbljivača zatražiti razvrstavanje u model Sezonski prema regiji kojoj geografski pripada, ukoliko je kupcu svojstven sezonski karakter potrošnje, odnosno barem 80% njegove godišnje potrošnje ostvaruje se u mjesecima od svibnja do listopada.
U slučaju odobrenog zahtjeva od strane operatora distribucijskog sustava, promjena modela primjenjuje se kod prvog idućeg redovnog obračuna.
Opskrba električnom energijom u sustavu javne usluge podrazumijeva opskrbu propisane kvalitete na cijelom području Republike Hrvatske po realnim, jasno usporedivim i transparentnim cijenama.
Nadalje, opskrba električnom energijom u sustavu javne usluge u puno manjoj mjeri je podložna tržišnim promjenama i rizicima koje su karakteristike svakog tržišta.
U nastavku je popis poslovnih procesa koje provode djelatnici HEP Elektre i HEP - Operatora distribucijskog sustava d.o.o., a na zahtjev kupca.
Važno je naglasiti kako HEP Elektra posreduje između svojih kupaca i operatora distribucijskog sustava što znači da ne očekujemo od naših kupaca prepoznavanje kojoj djelatnosti pripada koji proces te se svaki kupac može obratiti za sva pitanja svom opskrbljivaču HEP Elektri koja će po potrebi komunicirati s HEP - Operatorom distribucijskog sustava d.o.o.

Poslovni procesi u nadležnosti HEP Elektre:
  • izdavanje i ispis računa za električnu energiju,
  • informacije o računu/pojašnjenje obračuna,
  • informacije o stanju duga,
  • dodavanje i korekcija podataka o adresi slanja računa,
  • reklamacija računa, opomena, kamata, nepriznatih uplata,
  • sklapanje ugovora o opskrbi električnom energijom,
  • sklapanje ugovora o opskrbi krajnjeg kupca kojim je reguliran i otkup električne energije,
  • raskid ugovora o opskrbi na traženje kupca,
  • povrat preplaćenog iznosa (povrat preplate),
  • preknjiženja preplaćenog iznosa s jedne šifre  ugovornog računa na drugu,
  • obročna otplata ili odgoda plaćanja dugovanja,
  • slanje zahtjeva za obustavom isporuke električne energije zbog dugovanja i zahtjeva za ponovnom uspostavom nakon podmirenog dugovanja,
  • promjena kupca (prijepis potrošnje).
  
 
Poslovni procesi u nadležnosti HEP - Operatora distribucijskog sustava d.o.o.:
  • priključenje na distribucijsku mrežu (novi priključak, razdvajanje priključka),
  • promjena kategorije potrošnje,
  • promjena tarifnog modela,
  • premještanje mjernog mjesta,
  • ograničenje/povećanje priključne snage,
  • korekciju podataka o korisniku mreže i mjernom mjestu,
  • mjerni podaci (količine, očitanje),
  • reklamacije očitanih/potrošenih količina kWh,
  • pravo na samoočitanje,
  • izvanredni obračun,
  • određivanje iznosa (količina) mjesečnih novčanih obveza (akontacija) i modela razdjele potrošnje,
  • korekcija mjesečnih novčanih obveza odnosno promjena količina kWh predviđene polugodišnje potrošnje (akontacije),
  • sklapanje ugovora o korištenju mreže,
  • prijenos ugovora o korištenju mreže,
  • raskid ugovora o korištenju mreže,
  • neispravnost mjernog uređaja (brojila) i mjerne opreme, provjera ispravnosti mjernog uređaja,
  • zahtjevi vezano uz brojilo (montaža/demontaža/zamjena, ugradnja),
  • zahtjevi za daljinsku kontrolu brojila,
  • zahtjevi za izvanredno očitanje stanja brojila,
  • obustava isporuke električne energije na traženje kupca i ponovna uspostava isporuke električne energije,
  • utvrđivanje, izdavanje računa te naplata neovlaštenog korištenja električne energije,
  • naknada štete uzorkovane naponskim prilikama,
  • podaci o kupcima/korisnicima mreže koji su odabrali tržišnog opskrbljivača,
  • ostali zahtjevi u okviru djelatnosti.