EN
Distribucija plina

Distribucija plina

Zakonom o energiji je propisano da se djelatnost distribucije plina treba obavljati prema načelima pružanja javne usluge. Zadaća joj je:
  • da na mjerno regulacijskim stanicama (MRS-ama) preuzme plin od transportera,
  • obradi ga za komercijalnu uporabu (reducira tlak i odorizira plin) i
  • pomoću sustava distribucijske mreže (međumjesnih i mjesnih plinovoda, distribucijskih regulacijskih stanica – DRS-a i obračunskih mjernih mjesta - OMM) isporuči krajnjim kupcima. 

Za izvršenje zadaća distribucije plina poduzimaju se sljedeće poslovne aktivnosti:
 
1. slobodan i nepristran pristup distribucijskoj mreži, koji obuhvaća:
  • utvrđivanje energetskih uvjeta i izdavanje energetskih suglasnosti,
  • ugovaranje i realizacija priključaka na mrežu,
  • ugovaranje javne usluge distribucije plina s opskrbljivačima plinom; 
 
2. pogon i održavanje mreže radi pouzdane i kontinuirane isporuke plina, koji obuhvaćaju:
  • vođenje pogona mreže (tradicionalno i daljinsko vođenje – dispečerski centar),
  • nabava plina za pokriće mrežnih gubitaka plina,
  • redoviti pregledi i kontrola propusnosti te održavanje svih sastavnica mreže (plinovodi, katodna zaštita, DRS-e i OMM),
  • stalna dežurstva radi hitnih otklanjanja kvarova na mreži i instalacijama korisnika mreže,
  • odoriziranje plina prepoznatljivim neugodnim mirisom,
  • očitavanje količina isporučenoga plina (ručno, daljinsko – sustav SCADA),
  • prekidi i/ili smanjenja/nastavak isporuke plina zbog radova na mreži ili zbog krivnje kupca, u slučaju kriznoga stanja, na zahtjev opskrbljivača plinom i na zahtjev kupca,
  • zamjene i umjeravanja plinomjera,
  • zaštita okoliša;
 
3. unapređenje poslovanja i tehnološki razvoj, a sastoji se od sljedećih glavnih radnji: tehnička potpora, vođenje tehničke dokumentacije i katastra vodova, dijagrami i analize opterećenja, mrežna pravila plinskog distribucijskog sustava,   
     
 
4. razvoj distribucijske mreže, koji obuhvaća:
  • planiranje razvoja distribucijske mreže,
  • predlaganje investicijskih planova,
  • realizacija donesenih investicijskih planova – poslovi inženjeringa,
  • tehnička kontrola izgradnje distribucijske mreže. 


Na distribucijskom području HEP-PLIN-a organizirane su stalne dežurne službe, i to:
  • u Pogonu Osijek: telefon (031) 213 125
  • u Pogonu Beli Manastir: telefon (031) 700 283
  • u Pogonu Donji Miholjac: telefon (031) 632 227
  • u Pogonu Đakovo: telefon (031) 821 510
  • u Pogonu Našice: telefon (031) 619 752
  • u Pogonu Požega: telefon (034) 271 346
  • u Pogonu Slatina: telefon (033) 552 161
  • u Pogonu Valpovo: telefon (031) 651 416      

Osim toga, svim je kupcima omogućen kontakt putem besplatnog telefona: 0800 88 13.